תקן ISO 14001 – תקן באיכות הסביבה

אם הסביבה חשובה לכם, אם אתם רוצים לתרום לאיכות הסביבה ואם אתם רוצים לכונן מערכת ארגונית נקייה יותר, ירוקה יותר ואיכותית הרבה יותר – תקן ISO 14001 הוא התשובה עבורכם. בואו להכיר מקרוב את התקן שהופך ארגונים לירוקים בכל רחבי העולם, מעלה את קרנם ותורם גם לאטרקטיביות העסקית שלהם.  

תקן 14001
מהו תקן ISO 14001?

ISO 14001 הוא התקן הבינלאומי למערכות ניהול סביבתיות (EMS). הוא תוכנן על ידי ארגון התקינה הבינלאומי (ISO) כדי לסייע לעסקים וארגונים להפחית את ההשפעה התפעולית שלהם על הסביבה. באמצעות עמידה בקריטריונים שדורש התקן, למידה ויישום של סעיפיו השונים, עסקים בכל רחבי העולם מוזילים דרמטית את העלויות הכרוכות בייצור פסולת, מייעלים את המשאבים הארגוניים ובסופו של דבר – תורמים לעולם נקי וירוק יותר.

למי מתאים התקן?

תקן ISO 14001 מתאים לכל ארגון, בכל סדר גודל ובכל תחום עיסוק. בין אם אתם משתייכים למגזר הציבורי או הפרטי או מהו גודלו של הארגון, תוכלו להגיש בקשה להסמכה ולהצטרף למיליוני ארגונים ברחבי העולם שהפכו את התקן לדרך חיים עסקית לדרך התנהלות שגרתית, כלי ניהולי ותרבות ארגונית. 


התקן ככלי ניהולי

ארגון או מפעל המטעימים תקני ISO הופכים אתה התקן לכלי ניהולי מובהק באמצעותו נעשה ניתוח מעמיק של הסיכונים ל הארגון בתחום בו התקן עוסק, מי בעלי העניין של הארגון ומה נדרש לשפר כדי לעמוד בדרישות התקן שכמובן כוללות את דרישות החוק. כל התהליכים בארגון מתועדים כך שתמיד ניתן לבדוק בדיעבד מה מקור התקלות וכיצד להתגבר עליהן ולשפר בהתמדה את תהליכי העבודה.


מעבר להסמכה לתקנים התהליך החשוב לאחר מכן הוא ההטמעה, הפיכת השיטה לדרך התנהלות שגרתית של הארגון, בחינת המצב באמצעות מבדקים פנימיים, הבנת התקלות ותיקונן ותרבות ארגונית של ניהול איכות.


מדוע כדאי לקבל הסמכת ISO 14001?

ארגונים המקבלים את ההסמכה מדווחים על עלייה משמעותית ברמת אמינות המוצר, השירות או המותג שלהם בעיני לקוחות, ספקים וגם ברמה התדמיתית הרחבה יותר, שכן באמצעות הסמכת ISO 14001 כולם יודעים: זהו ארגון התורם באופן פעיל לעולם ירוק יותר ולסטנדרטים טובים יותר של ייצור. 


6 יתרונות עיקריים להסמכת ISO 14001:

  1.    חסכון בעלויות – בייחוד בסוגיות הקשורות לניהול משאבים, פסולת ואנרגיה
  2.    שיפור היעילות – לכל אורך מחזור חיי המוצר והשרשרת התפעולית
  3.   שיפור האמינות הארגונית – לקוחות מרוצים יותר, מוניטין גבוהים יותר והרחבת מעגל הלקוחות,  כל הזמן.
  4.    שליטה, פיקוח וניטור – תנאי הסביבה השוררים בארגון ניתנים לכימות ומדידה תמידיים
  5.   תקשורת עסקית בינלאומית – בחלק ממדינות אירופה עמידה בתקן היא תנאי הכרחי להתקשרות עם ארגונים ישראליים, ולכן אם ברצונכם לפתוח את ערוצי ההתקשרות עם מדינות מעבר לים ולקיים קשרים עסקיים בינלאומיים – הצטיידו מבעוד מועד בתקן. 
  6. תרומה משמעותית בשמירה על כדור הארץ – מעל הכל, מדובר בתקן שארגון העומד בו תורם לעולם טוב יותר. ארגונים רבים לא מודעים לנזקי הסביבה האדירים שהפעילות שלהם מייצרת, ובאמצעות נקיטת אמצעים ישימים והטעמתם בארגון – פשוט עוזרים לכל העולם להיות מקום טוב וירוק יותר.

כל הזכויות שמורות © אמירים 2022